tisdag 6 oktober 2009

Shopping i Krabi?




Jodå, visst går det att hitta ställen att shoppa på om man inte är sugen på mängdvarorna som säljs efter bargatorna och strandpromenaden. Vi provade på the local market i utkanten av Ao Nang. Där säljs mycket av det vi har på tallriken vid middagen men också en del väskor, kläder och annat. Det är inget ställe man prutar på eftersom det ju som sagt var är lokalbefolkningens marknad. Du hittar inga märkeskläder eller andra dyrbara varor där, men ett kul inslag är det i alla fall på semestern.
Vill man ha shopping av lite högre standard kan man bege sig in till Krabi town och varuhuset Vouge. Det går bra att åka lokalbussen, kostar inte många baht alls. Utanför Krabi town (taxi behövs) finns Outlet Village Krabi där märkeskläder av många olika kända sorter säljs till outletpriser. Storlekarna är dock asiatiska så man får se till att köpa större storlek än man brukar här hemma.
BigC och Tesco finns också i närheten av Krabi town. Även om Phuket har ett helt annat utbud av "märkesshopping" så blev jag ändå glatt överraskad över utbudet här.
Bilderna är dels från Ao Nangs shoppingstråk och dels från Outlet Village Krabi.

1 kommentar:

  1. Hejsan,
    Tack för tipsen på resesnack (Vagabond)
    Jag hade oxå tänkt att gå på en matlagningskurs i Aou-nang. Outleten utanför Krabi town verkar oxå roligt att besöka men det är ju bussturen. Förra gången vi var i Aou-nang så åkte vi buss till Krabi town och det var ju som liver som insatts. Jag vet inte om jag vill utsätta mig för det en gång till,men shoping är ju kul
    Tack ännu en gång
    Maria

    SvaraRadera