fredag 4 december 2009

Lördag 5:e december

Nu är jag definitivt inne på Thailändsk tid...Jättetrött vid 21-tiden i går kväll och pigg nu kl. 06.40.
Vi går nu alla fyra i olika röda nyanser. Vi hade en avkopplande dag på stranden igår. Det var växlande molighet (fast mest sol), vi smorde in oss och låg under parasoll, ändå lyckades vi bränna oss...Thailändska solen är "brutal" mot oss nordbor. Idag blir det skuggläge.

Jättefina Kata beach.

Som en delfin bland vågorna hoppar Lasse...

Efter att ha hoppat i vågorna smakar det jättebra med frukt.

Sent på eftermiddagen var vi till Patong. Det är tre år sedan vi var där senast och vi kunde inte känna igen oss... De bygger som "tokiga". Nya hotell sprider ut sig runt omkring och inne i Patong har de byggt nya väldigt stora och lyxiga shoppingkomplex. Man blir så full av intryck så det inte ens går att handla...man bara går omkring och gapar.
Vi åkte tillbaka till hotellet tidigt och varvade ner en stund innan vi slocknade.
Vid 07-tiden öppnar frukostrestaurangen så nu ska jag sätta mig på balkongen och bara invänta gryningsljuset.

3 kommentarer:

  1. Vad underbart det ser ut att kasta sig i vattnets vågor! Bada lite åt mig med:)! Kramar

    SvaraRadera
  2. Ni kommer bli som pepparkakor ;=) Härligt med så stora vågor att kasta sig i och vilken lyx att bara få plocka av ett dukat bord till frukost! Ha det gott! Kram Lina

    SvaraRadera
  3. Vad härligt ni ser ut att ha det! Jag blev så glad när du ringde idag!!

    Älskar dig! Hälsa Lasse och ge han en bamsekram från mig!

    SvaraRadera