lördag 12 december 2009

Raya island


Efter en dyblöt och skumpig färd i stora vågor med speedboat ut till Raya island ca 30-45 min ut i skärgården kom vi fram till en korallstrand som verkligen var vacker. Här tillbringade vi hela dagen. Snorklingen var tyvärr inte så bra pga att det var för höga vågor vid korallreven. Det blev flera kallsupar då vågor slog över snorkeln.

Så här fina fiskar finns det under vattenytan. Kortet har Lasse tagit.

Fin mjuk korallstrand.

Vy ut mot havet från utsiktspunkten. På den här höjden kan man också bo i bungalows för 1000 baht per natt. VIll man bo på lyxresorten kostar det 5000 baht per natt.

Vy över stranden.

Den här bron kom jag och gick på. Hade inga glasögon på mig, trodde att en trädgren blockerade vägen...

...det var bara ett par decimeter från att jag snubblat över den, en waran! jag var skakis en bra stund efteråt!

3 kommentarer:

  1. Wow, shit vad stor den var!! Haha.. gud vad fränt att se en waran live!!! Kram!

    SvaraRadera
  2. FY vilken stor waran!! Hur kunde du missa att se den? :D Tur att du INTE klev på den!

    PUSS Johanna

    SvaraRadera
  3. Ni får se waran, häftigt....och vi fick idag se lite snö som singlade ned, så fint och juligt =)Idag har vi adventsfikat med brorsan som kom hem spontant på besök, Kul! Ha det gott! Kram Lina

    SvaraRadera